روی ایران تاکسی زورگیری شناسایی پلیس آگاهی

روی: ایران تاکسی زورگیری شناسایی پلیس آگاهی ماشین پراید اخبار حوادث

گت بلاگز اخبار پزشکی برای چربی سوزی بایستید!

محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن با ایستادن، تا 6 ساعت در روز می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. 

برای چربی سوزی بایستید!

برای چربی سوزی بایستید!

عبارات مهم : نشستن

محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن با ایستادن، تا 6 ساعت در روز می تواند به چربی سوزی کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، گروهی از محققان دریافتند که به سادگی، جایگزین کردن 6 ساعت نشستن در روز با ایستادن می تواند به افراد یاری کند تا وزن کم کنند و از زیاد کردن وزن جلوگیری کنند.

آیا افراد واقعا می توانند با استفاده از این تکنیک وزن کم کنند؟

برای چربی سوزی بایستید!

تصمیم به چربی سوزی اغلب در ابتدای هر سال به نقطه اوج خود می رسد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه بعضی از مردم اراده کافی جهت عملی کردن این تصمیم را ندارند، بنابراین دوباره در فهرست سال آینده قرار می گیرد.

در حال حاضر، محققان طی یک مطالعه جدید، پیشنهاد راحت ای را ارائه دادند که می تواند افراد را در رسیدن به آرزوی چربی سوزی یاری کند و آن ایستادن است.

محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن با ایستادن، تا 6 ساعت در روز می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. 

محققان 46 مطالعه را که مجموعا 1184 نفر را مورد بررسی قرار داده بود، بررسی کردند تا ببینند آیا ایستادن کالری بیشتری از نشستن می سوزاند یا خیر.

جالب توجه است که محققان دریافتند ایستادن در مقایسه با نشستن 0.15 کیلوکالری در دقیقه می سوزاند.

در حالی که 0.15 کیلوکالری چندان قابل توجه به نظر نمی رسد، جهت مثال یک فرد 65 کیلوگرمی باید 6 ساعت نشستن در طول روز را با 6 ساعت ایستادن عوض کند. در این صورت، این فرد 54 کیلوکالری در روز خواهد سوزاند.

برای چربی سوزی بایستید!

اگر فرد یاد شده است این روند را حفظ کند و مصرف غذای وی نیز زیاد کردن نیابد، انرژی مصرف شده، برابر با حدود 2.5 کیلوگرم چربی بدن در یک سال و تا 10 کیلوگرم چربی سوزی در مدت چهار سال خواهد بود.

اعداد چشمگیر هستند، ولی با توجه به گفته های محققان این اعداد کمترین میزان هستند، چون زمانی که مردم در حال ایستادن هستند، اغلب به ایستادن کفایت نمی کنند و فعالیت هایی مانند پیاده روی یا حتی تاب خوردن درجا نیز دارند و اینها خود موجب می شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند.

محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن با ایستادن، تا 6 ساعت در روز می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. 

محققان بر این باورند که یافته های آنها می تواند یک راه حل بالقوه جهت شیوه زندگی بی تحرک و اثرات بالقوه مضر آن باشد.

این راه حل به خصوص با پرسشها ناشی از نشستن طولانی مدت نظیر دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری همه گیر چاقی مرتبط است.

برای چربی سوزی بایستید!

در واقع، وقت نشستن در حال حاضر در سراسر کشورهای اروپایی و در ایالات متحده آمریکا بین 3 تا 7 ساعت است.

پروفسور “فرانسیسکو لوپز خیمنز” از کلینیک مایو در روچستر که محقق این مطالعه هست، گفت: این مهم است که از ساعت ها نشستن در یک مکان بپرهیزیم. ایستادن، بافایده و موثرترین راه حل فوری هست. چه کسی می داند، ممکن است این راه حل، بعضی از افراد را وادار به انجام کاری کند تا بی وقفه در یک جا ننشینند، آیا که فعالیت های جسمی خفیف تا حدودی بافایده خواهد بود و کمترین کاری است که می توان انجام داد.

با این حال، محققان معتقدند که جهت سنجش دقیق اثربخشی و کاربردی بودن این روش و همچنین اثرات بلندمدت ایستادن جهت مدت وقت طولانی، داده های بیشتری نیاز است.

این مطالعه در مجله European Journal of Preventive Cardiology انتشار یافته است.

واژه های کلیدی: نشستن | محققان | مطالعه | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs